[ZB_179-2013] w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji okresowej
ZARZĄDZENIE NR 179/2013
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 9 grudnia 2013 r.
w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji okresowej
Na podstawie art. 26 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z póżn. zm[1])
zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Należy przeprowadzić pełną inwentaryzację okresową w Urzędzie Miejskim w Żninie oraz Strażnicach Jednostek OSP.
2. Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3. Rodzaj spisu- z natury.
4. Inwentaryzacji podlegają:
1) środki trwałe,
2) pozostałe środki trwałe w używaniu objęte ewidencją ilościowo- wartościową oraz ewidencją ilościową.
5. Termin rozpoczęcia 16 grudzień 2013 r. a zakończenia 15 styczeń 2014 r.
6. W skład komisji inwentaryzacyjnej powołuję następujące osoby:
1) Wacław Żychliński- Przewodniczący Komisji,
2) Marta Orzechowska - Członek Komisji,
3) Anita Grochowalska - Członek Komisji;
7. Do przeprowadzenia spisu z natury
a) w budynku administracyjnym Urzędu Miejskiego powołuję następujące osoby:
1) Luchowska Katarzyna- Przewodniczący Komisji,
2) Magdalena Hoffmann-Pryka Członek Komisji,
3) Joanna Bocian-Stefaniak- Członek Komisji;
b) poza budynkiem administracyjnym na terenie miasta i gminy powołuję następujące osoby:
1) Siadak Monika - Przewodniczący Komisji,
2) Musiał Magdalena -Członek Komisji,
3) Kiernozek Urszula -Członek Komisji.
8. Do przeprowadzenia spisu z natury w Strażnicach Jednostek OSP powołuje zespół spisowy w składzie:
1) Osiński Karol- Przewodniczący Komisji,
2) Szelagiewicz Stanisław- Członek Komisji.
9. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
10. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
11. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.
12. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
13. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
14. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
15. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
16. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
17. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
18. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
19. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
20.Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
[1] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013 r., poz. 613
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZB 179-2013.pdf (PDF, 72.81Kb) | 2013-12-20 11:45:51 | 580 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Waldemar Wajgelt Data wytworzenia:
09 gru 2013
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
20 gru 2013, godz. 11:45
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
20 gru 2013, godz. 11:45