[ZB_162-2014] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych oraz akcji i gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania
ZARZĄDZENIE NR 162/2014
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 16 grudnia 2014r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych oraz akcji i gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.
Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm1).
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację posiadanych przez Gminę Żnin udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.
2.Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3.Rodzaj spisu- z natury, metoda porównawcza.
4.Inwentaryzacji podlegają:
1) składniki majątkowe wymienione w § 1 ust. 1
5.Termin rozpoczęcia 31 grudzień 2014r., a zakończenia 8 styczeń 2015r.
6.W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
1) Katarzyna Nita -Przewodniczący Komisji,
2) Teresa Brzykcy -Członek Komisji;
7.Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
8.Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2014r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
9. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.
10. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
11. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
12. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
13. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
14. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
15. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
16. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
17. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
18. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi Gminy Żnin.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
Robert Luchowski
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.
BURMISTRZ
Robert Luchowski
1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013r. poz.613, z 2014 r. poz. 768 i poz. 1100.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZB 162-2014.pdf (PDF, 88.68Kb) | 2014-12-24 10:47:48 | 417 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Zofia Tylak Data wytworzenia:
16 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
24 gru 2014, godz. 10:47
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
24 gru 2014, godz. 11:01