Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

[ZB_180-2011] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów

ZARZĄDZENIE NR 180/2011

BURMISTRZA ŻNINA

z dnia 28 grudnia 2011 r.

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów

 

Na podstawie art. 4 ust. 4 i 5, art. 26 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. Z 2009 r. Dz. U. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm1)

zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację materiałów w Urzędzie Miejskim w Żninie

2. Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.

3. Rodzaj spisu- z natury.

4. Inwentaryzacji podlegają:

1) kostka czerwona, krawężniki (Plac ul, Kl. Janickiego),

2) kostka granitowa (ul. Łąkowa),

3) kostka (ul. Polna).

5. Osoba materialnie odpowiedzialna- Pan Ryszard Parjaska.

6. Termin rozpoczęcia 30 grudzień 2011 r. a zakończenia 10 styczeń 2012 r.

7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:

1) Musiał Magdalena- Przewodniczący Komisji

2) Kujawski Paweł - Członek Komisji;

8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.

9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2011r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.

10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.

11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.

12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.

13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.

15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Skarbnika Gminy niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.

16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.

18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

19.Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.

 

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

BURMISTRZ

Leszek Jakubo  wski

 

Uzasadnienie

Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

 

1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2009r. Nr 165, poz.1316, z 2010 r. Dz. U. Nr 47, poz. 278, z 2009 Nr 157, poz. 1241, z 2011 Nr 102, poz. 585, Nr 199, poz. 1175


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZB 180-2011.pdf (PDF, 0.00b) 2012-01-09 07:52:20 543
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor BIP

Data wytworzenia:
28 gru 2011

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
09 sty 2012, godz. 07:52

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
09 sty 2012, godz. 07:59