[ZB_177-2013] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zapasów żywności w stołówkach przedszkoli, szkół i gimnazjum
ZARZĄDZENIE NR 177/2013
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 9 grudnia 2013r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zapasów żywności w stołówkach przedszkoli, szkół i gimnazjum.
Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm [1])
zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Należy przeprowadzić inwentaryzację posiadanych przez Gminę Żnin udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.
2.Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3.Rodzaj spisu- z natury,
4.Inwentaryzacji podlegają zapasy żywności w stołówkach.
5.Termin rozpoczęcia 23 grudzień 2013, a zakończenia 13 styczeń 2014r.
6. Osoby materialnie odpowiedzialne:
1) Elżbieta Pietraszko– Zespół Publicznych Szkół Nr 1 w Żninie,
2) Danuta Nowak- Szkoła Podstawowa w Słębowie,
3) Jolanta Milejczak -Szkoła Podstawowa Nr 2 w Żninie,
4) Krystyna Chrząszczak -Publiczne Gimnazjum Nr 1w Żninie,
5) Grażyna Szpek- Przedszkole Miejskie Nr 1 w Żninie,
6) Teresa Bolewska- Przedszkole Miejskie Nr 2 w Żninie.
7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
1) Mrówczyńska Ewa - Przewodniczący Komisji,
2) Dudek Elżbieta - Członek Komisji;
8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.
11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
19. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 2.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
[1] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013 r. poz. 613.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZB 177-2013.pdf (PDF, 97.40Kb) | 2013-12-20 11:37:17 | 556 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Waldemar Wajgelt Data wytworzenia:
09 gru 2013
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
20 gru 2013, godz. 11:37
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
20 gru 2013, godz. 11:37