Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

[ZB_177-2013] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zapasów żywności w stołówkach przedszkoli, szkół i gimnazjum

ZARZĄDZENIE NR 177/2013

BURMISTRZA ŻNINA

z dnia 9 grudnia 2013r.

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zapasów żywności w stołówkach przedszkoli, szkół i gimnazjum.

Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm [1])

zarządza się, co następuje:

 

            § 1.1. Należy przeprowadzić inwentaryzację posiadanych przez Gminę Żnin udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.

      2.Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.

      3.Rodzaj spisu- z natury,

      4.Inwentaryzacji podlegają  zapasy żywności w stołówkach.

       5.Termin rozpoczęcia 23 grudzień 2013, a zakończenia 13 styczeń 2014r.

6.   Osoby materialnie odpowiedzialne:

1)    Elżbieta Pietraszko– Zespół Publicznych Szkół Nr 1 w Żninie,

2)    Danuta Nowak- Szkoła Podstawowa w Słębowie,

3)    Jolanta Milejczak -Szkoła Podstawowa Nr 2 w Żninie,

4)    Krystyna Chrząszczak -Publiczne Gimnazjum Nr 1w Żninie,

5)    Grażyna Szpek- Przedszkole Miejskie Nr 1 w Żninie,

6)    Teresa Bolewska- Przedszkole Miejskie Nr 2 w Żninie.

7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:

1)  Mrówczyńska Ewa - Przewodniczący Komisji,

2)  Dudek Elżbieta - Członek Komisji;

     8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.

     9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.

     10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.

       11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.

       12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.

       13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

       14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.

       15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.

  16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

       17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.

       18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

       19. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.

            § 2.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

Uzasadnienie

Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

[1]              Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013 r. poz. 613.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZB 177-2013.pdf (PDF, 97.40Kb) 2013-12-20 11:37:17 556
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Waldemar Wajgelt

Data wytworzenia:
09 gru 2013

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
20 gru 2013, godz. 11:37

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
20 gru 2013, godz. 11:37