Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

[ZB_176-2013] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów

ZARZĄDZENIE NR 176/2013

BURMISTRZA ŻNINA

z dnia 9 grudnia 2013 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów

 

Na podstawie art. 4 ust. 4 i 5, art. 26 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm[1])

zarządza się, co następuje:

 

            § 1.1. Należy przeprowadzić inwentaryzację materiałów w Urzędzie Miejskim w Żninie

            2. Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.

            3. Rodzaj spisu- z natury.

            4. Inwentaryzacji podlegają:

1) kostka czerwona, krawężniki (Plac ul. Kl. Janickiego),

2) kostka (ul. Polna).

       5. Osoba materialnie odpowiedzialna- Pan Ryszard Parjaska.

       6. Termin rozpoczęcia 31 grudzień 2013 r. a zakończenia 13 styczeń 2014 r.

       7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:

1) Hartwich Mariola- Przewodniczący Komisji

2) Kujawski Paweł - Członek Komisji;

       8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.

       9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2013r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.

       10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.

       11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.

       12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.

       13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

       14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.

       15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.

       16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

       17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.

       18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

       19.Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.

            § 2.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

         BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

Uzasadnienie

Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

[1]              Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013 r. poz. 613.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZB 176-2013.pdf (PDF, 94.31Kb) 2013-12-20 11:33:40 496
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Waldemar Wajgelt

Data wytworzenia:
09 gru 2013

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
20 gru 2013, godz. 11:33

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
20 gru 2013, godz. 11:33