[ZB_173-2011] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych oraz akcji i gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania
ZARZĄDZENIE NR 173/2011
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 13 grudnia 2011r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych oraz akcji i gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.
Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. z 2009 r. Dz. U. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm1).
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację posiadanych przez Gminę Żnin udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.
2.Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3.Rodzaj spisu- z natury, metoda porównawcza.
4.Inwentaryzacji podlegają:
1) składniki majątkowe wymienione w § 1 ust. 1
5.Termin rozpoczęcia 30 grudzień 2011, a zakończenia 10 styczeń 2012r.
6.W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
1) Stanisława Brej -Przewodniczący Komisji,
2) Barbara Gąsiorowska -Członek Komisji;
7.Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
8.Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2011r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
9. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.
10.Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
11.Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
12. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
13.Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
14.Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
15. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
16. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
17. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
18.Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2009r. Nr 165, poz.1316, z 2010 r. Dz. U. Nr 47, poz. 278, z 2009 Nr 157, poz. 1241, z 2011 Nr 102, poz. 585, Nr 199, poz. 1175
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZB 173-2011.pdf (PDF, 84.38Kb) | 2011-12-15 07:58:10 | 539 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Zofia Tylak Data wytworzenia:
13 gru 2011
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
15 gru 2011, godz. 07:58
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
15 gru 2011, godz. 07:58