Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

[ZB_165-2014] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów

ZARZĄDZENIE NR 165/2014

BURMISTRZA ŻNINA

z dnia 16 grudnia 2014 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów

Na podstawie art. 4 ust. 4 i 5, art. 26 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm 1)

zarządza się, co następuje:

 

§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację materiałów w Urzędzie Miejskim w Żninie

2. Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.

3. Rodzaj spisu- z natury.

4. Inwentaryzacji podlegają:

1) bele drewniane,

2) materiały znajdujące się na terenie przy ulicy Dworcowej 12 ((były zakład Robót Publicznych).

5. Osoba materialnie odpowiedzialna- Pani Małgorzata Kubińska.

6. Termin rozpoczęcia 31 grudzień 2014 r. a zakończenia 8 styczeń 2015 r.

7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby :

1) Białecki Paweł- Przewodniczący Komisji

2) Monika Siadak- Członek Komisji;

8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.

9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2014r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.

10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.

11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.

12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.

13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.

15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.

16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.

18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

19.Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi Gminy Żnin.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

BURMISTRZ

Robert Luchowski

Uzasadnienie

Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.

BURMISTRZ

Robert Luchowski

1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013r. poz.613, z 2014 r. Dz. U. poz. 768 i poz. 1100.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZB 165-2014.pdf (PDF, 103.78Kb) 2014-12-24 10:55:05 427
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Zofia Tylak

Data wytworzenia:
16 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
24 gru 2014, godz. 10:55

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
24 gru 2014, godz. 11:01