[ZB_163-2014] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zapasów żywności w stołówkach przedszkoli, szkół i gimnazjum
ZARZĄDZENIE NR 163/2014
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 16 grudnia 2014r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zapasów żywności w stołówkach przedszkoli, szkół i gimnazjum.
Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm1).
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację posiadanych przez Gminę Żnin udziałów w spółkach, wartości niematerialnych i prawnych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz druków ścisłego zarachowania.
2.Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3.Rodzaj spisu- z natury,
4.Inwentaryzacji podlegają zapasy żywności w stołówkach.
5.Termin rozpoczęcia 22 grudnia 2014 r., a zakończenia 8 styczeń 2015 r.
-
Osoby materialnie odpowiedzialne:
-
Elżbieta Pietraszko– Zespół Publicznych Szkół Nr 1 w Żninie,
-
Danuta Nowak- Szkoła Podstawowa w Słębowie,
-
Jolanta Milejczak -Szkoła Podstawowa Nr 2 w Żninie
-
Krystyna Chrząszczak -Publiczne Gimnazjum Nr 1w Żninie,
-
Grażyna Szpek- Przedszkole Miejskie Nr 1 w Żninie,
-
Teresa Bolewska- Przedszkole Miejskie Nr 2 w Żninie,
7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
1) Karabasz Wojciech - Przewodniczący Komisji,
2) Elżbieta Dudek - Członek Komisji;
8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2014 r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.
11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
19. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi Gminy Żnin.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
Robert Luchowski
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.
BURMISTRZ
Robert Luchowski
1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013r. poz.613, z 2014 r. poz. 768 i poz. 1100.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZB 163-2014.pdf (PDF, 89.40Kb) | 2014-12-24 10:50:01 | 489 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Zofia Tylak Data wytworzenia:
16 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
24 gru 2014, godz. 10:50
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
24 gru 2014, godz. 11:01