[ZB_162-2012] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów
ZARZĄDZENIE NR 162/2012
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 17 grudnia 2012 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów
Na podstawie art. 4 ust. 4 i 5, art. 26 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm1)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację materiałów w Urzędzie Miejskim w Żninie
2. Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3. Rodzaj spisu- z natury.
4. Inwentaryzacji podlegają:
1) bele drewniane,
2) materiały znajdujące się na terenie przy ulicy Dworcowej 12 ((były zakład Robót Publicznych).
5. Osoba materialnie odpowiedzialna- Pani Małgorzata Kubińska.
6. Termin rozpoczęcia 30 grudzień 2012 r. a zakończenia 10 styczeń 2013 r.
7. W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby :
1) Hartwich Maria- Przewodniczący Komisji
2) Parjaska Ryszard - Członek Komisji;
8. Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
9. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2012r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
10. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Finansów.
11. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
12. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
13. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
14. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
15. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Naczelnika Wydziału Budżetu i Finansów niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
16. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
17. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
18. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
19.Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz z wydanym Zarządzeniem Nr 133/2005 Burmistrza Żnina z dnia 18 października 2005 r. w sprawie instrukcji, zasad i trybu przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim w Żninie przeprowadzenie inwentaryzacji jest zasadne.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2009r. Nr 165, poz.1316, z 2010 r. Dz. U. Nr 47, poz. 278, z 2009 Nr 157, poz. 1241, z 2011 Nr 102, poz. 585, Nr 199, poz. 1175, Nr 232, poz. 1379, z 2012 r. poz.855
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Zofia Tylak Data wytworzenia:
17 gru 2012
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
24 gru 2012, godz. 09:34
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
24 gru 2012, godz. 09:34