[ZB_140-2015] w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji mienia ruchomego stanowiącego wyposażenie świetlicy wiejskiej w Sielcu.
ZARZĄDZENIE NR 140/2015
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 14 sierpnia 2015 r.
140w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji mienia ruchomego stanowiącego wyposażenie świetlicy wiejskiej w Sielcu.
Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm1).
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Należy przeprowadzić inwentaryzację mienia ruchomego stanowiącego wyposażenie świetlicy wiejskiej w Sielcu.
2.Rodzaj inwentaryzacji- okresowa.
3.Rodzaj spisu- z natury, metoda porównawcza.
4.Inwentaryzacji podlegają:
1) składniki majątkowe wymienione w § 1 ust. 1
5.Termin rozpoczęcia 20 sierpień 2015 r., a zakończenia 28 sierpnia 2015r.
6.W skład komisji inwentaryzacyjnej i jednocześnie do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
1) Siadak Monika -Przewodniczący Komisji,
2) Bocian-Stefaniak Joanna -Członek Komisji;
3) Szelągiewicz Stanisław -Członek Komisji
7.Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
8.Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 24 sierpnia 2015r. zgodnie z instrukcją w sprawie zasad i trybu przeprowadzania inwentaryzacji.
9. Arkusze spisowe wydaje przewodniczącemu zespołu spisowego wyznaczony pracownik Wydziału Budżetu i Gospodarki.
10. Arkusze spisu wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
11. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
12. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
13. Komisja inwentaryzacyjna po zakończeniu spisu dokona wyceny i ustali wartość spisanych składników majątkowych.
14. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych oraz wnioski co do sposobu ich rozliczania winny być dostarczone do Skarbnika Gminy Żnin niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
15. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
16. Komisja dokona oceny przydatności składników majątkowych i jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzi wykaz środków do likwidacji.
17. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
18. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi Gminy Żnin.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
Robert Luchowski
Uzasadnienie
Inwentaryzację przeprowadza się na podstawie przeprowadzonej kontroli stwierdzającej nieprawidłowości celem ustalenia faktycznego stanu posiadania.
BURMISTRZ
Robert Luchowski
1Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013r. poz.613, z 2014 r. poz. 768 i poz. 1100, z 2015 r. poz.. 4.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZB-140-2015.pdf (PDF, 88.82Kb) | 2015-08-26 09:17:13 | 577 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Wacław Żychliński Data wytworzenia:
14 sie 2015
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
26 sie 2015, godz. 09:17
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
26 sie 2015, godz. 09:17