Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

[ZB_121-2011] zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowego zakresu działania wydziałów, biur, innych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy na stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Miejskim w Żninie

ZARZĄDZENIE Nr 121/2011

BURMISTRZA ŻNINA

 

z dnia 22 sierpnia 2011 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowego zakresu działania wydziałów, biur, innych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy na stanowiskach urzędniczych

w Urzędzie Miejskim w Żninie

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. 1)

 

zarządza się, co następuje:

 

§ 1. W zarządzeniu Nr 93/2007 Burmistrza Żnina z dnia 1 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania wydziałów, biur, innych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy na stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Miejskim w Żninie zmienionego zarządzeniami: Nr 198/2007 z dnia 31 grudnia 2007 r., Nr 117/2008 z dnia 8 sierpnia 2008 r., Nr 146/2008 z dnia 8 października 2008 r., Nr 43/2009 z dnia 13 marca 2009 r., Nr 104/2009 z dnia 21 sierpnia 2009 r., Nr 151/2009 z dnia 30 listopada 2009 r., Nr 190/2010 r. z dnia 30 grudnia 2010 r., Nr 1/2011 z dnia 10 stycznia 2011 r., Nr 31/2011 z dnia 9 marca 2011 r., Nr 72/2011 z dnia 1 czerwca 2011 r. oraz Nr 88/2011 z dnia 1 lipca 2011 r. wprowadza się nowy załącznik nr 4 (Wydział Edukacji) o treści jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Żnin oraz pracownikowi właściwemu ds. kadr Urzędu Miejskiego w Żninie.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

U z a s a d n i e n i e

 

Zgodnie z art. 33 ust. 1 – 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym odpowiednio burmistrz, który jest kierownikiem urzędu, wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy określa regulamin organizacyjny nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia. Zarządzenie niniejsze dokonuje zmian w zarządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu działania wydziałów, biur, innych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy na stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Miejskim w Żninie w zakresie funkcjonowania nowego Wydziału Edukacji w urzędzie w związku z koniecznością podziału zadań pracowników tej komórki organizacyjnej urzędu.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

 

Załącznik

do zarządzenia Nr 121/2011

Burmistrza Żnina

z dnia 22 sierpnia 2011 r.

Załącznik nr 4

WYDZIAŁ EDUKACJI

 

§ 1. Struktura wewnętrzna wydziału:

1) Stanowisko ds. organizacji oświaty;

2) Stanowisko ds. wynagrodzeń pracowników oświaty;

3) Stanowisko ds. księgowości szkół;

4) Stanowisko ds. księgowości przedszkoli;

5) Stanowisko ds. kasy zapomogowo pożyczkowej pracowników oświaty;

6) Stanowisko ds. funduszu socjalnego i ZUS pracowników oświaty;

7) Stanowisko ds. świadczeń dla uczniów, dowozów i refundacji;

 

§ 2. Wydziałem kieruje Zastępca Burmistrza Żnina.

Do zakresu zadań kierującego wydziałem należy w szczególności:

 

1) kierowanie wydziałem;

2) zatwierdzanie projektów arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych;

3) bieżący nadzór nad prawidłową realizacją zadań przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych (bieżąca obsługa placówek);

4) kontrolowanie polityki kadrowej w szkołach i placówkach oświatowych;

5) koordynowanie rekrutacji do przedszkoli;

6) organizowanie pracy wydziału;

7) ocenianie pracy pracowników wydziału.

 

§ 3. 1. Szczegółowy zakres działania wydziału z podziałem na poszczególne urzędnicze stanowiska pracy określony jest w ust. 2 - 8.

 

2. Do zakresu zadań stanowiska ds. organizacji oświaty należy:

1) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem imienia, tworzeniem, przekształcaniem oraz likwidacją przedszkoli i placówek oświatowych;

2) prowadzenie spraw związanych z kontrolą spełniania obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki przez dzieci i młodzież;

3) koordynowanie działalności sportowej przedszkoli i placówek oświatowych;

4) prowadzenie baz danych w Systemie Informacji Oświatowej;

5) prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli i placówek oświatowych;

6) przygotowywanie wniosków o nadanie (i cofanie) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;

7) prowadzenie spraw dotyczących dowożenia uczniów niepełnosprawnych w zakresie finansowanym bezpośrednio przez Urząd Miejski;

8) opracowywanie porozumień /umów dotyczących przyznania dotacji;

9) prowadzenie sprawozdawczości na potrzeby Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Finansów, GUS oraz Kuratorium Oświaty;

10) przygotowywanie analiz i opracowań statystycznych na użytek wewnętrzny Wydziału, Burmistrza Żnina oraz merytorycznych Rady Miejskiej w Żninie;

11) współpraca z miejskimi instancjami oświatowych związków zawodowych;

12) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Żninie, projektów zarządzeń i decyzji Burmistrza Żnina w zakresie organizacji funkcjonowania oświaty;

13) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje radnych Rady Miejskiej;

14) prowadzenie spraw administracyjnych Wydziału;

15) koordynowanie działań związanych z tworzeniem, monitorowaniem i ewaluacją Strategii Edukacji Gminy;

16) analiza wyników egzaminów zewnętrznych oraz osiągnięć naukowych, artystycznych i sportowych przedszkoli i placówek Gminy Żnin;

17) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli z placówek oświatowych Gminy Żnin;

18) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów przedszkoli i placówek oświatowych,

19) organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Żnin;

20) przygotowywanie propozycji dodatku motywacyjnego i dodatku funkcyjnego dla dyrektorów przedszkoli i placówek oświatowych;

21) opracowywanie propozycji oceny pracy dla dyrektorów przedszkoli i placówek;

22) opracowywanie wniosków o odznaczenia, medale i nagrody dla dyrektorów przedszkoli i placówek oświatowych;

23) organizacja systemu grantów oświatowych;

24) koordynowanie prac związanych z przyznawaniem nagród i stypendiów dla uczniów za osiągnięcia w nauce i sportowe;

25) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem dokształcania zawodowego nauczycieli oraz koordynowanie doradztwa metodycznego na rzecz przedszkoli i placówek oświatowych Gminy Żnin;

26) organizacja merytorycznego wspomagania rozwoju przedszkoli i placówek oświatowych;

27) organizacja konferencji, szkoleń oraz uroczystości oświatowych.


 

3. Do zakresu zadań stanowiska ds. wynagrodzeń pracowników oświaty należy:

1) sporządzanie list płac dla pracowników oświaty;

2) wykonywanie zbiorczych zestawień z list wynagrodzeń i analityki wynagrodzeń;

3) obliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego;

4) przygotowywanie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu dla pracowników z placówek oświatowych Gminy Żnin odchodzących na emeryturę lub rentę;

5) sporządzanie miesięcznych deklaracji PIT-4 na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowników z placówek oświatowych do Urzędu Skarbowego;

6) sporządzanie zaświadczeń do ZUS-u o zatrudnieniu emerytów i rencistów w placówkach oświatowych z wyszczególnieniem okresów zatrudnienia i uzyskanych przychodach;

7) prowadzenie wszelkich ubezpieczeń pracowników z placówek oświatowych;

8) prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników, wydawanie zaświadczeń o zarobkach na żądanie pracownika;

9) sporządzanie sprawozdań: kwartalnych Z-03, rocznych Z-06, i innych dotyczących płac pracowników oświaty;

10) gromadzenie aktów normatywnych związanych: z płacami, z podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zasiłkami dla pracowników oświaty;

11) rozliczanie roczne podatku dochodowego od wynagrodzeń dla pracowników oświaty;

12) sporządzanie dokumentacji do naliczania kapitału początkowego pracowników zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Żnin, w tym wypełnianie druków Rp-7;

13) sporządzanie miesięcznej informacji do PFRON w Warszawie.

 

4. Do zakresu zadań stanowiska ds. księgowości szkół należy:

1) prowadzenie rachunkowości szkół zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;

2) prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej szkół zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o finansach publicznych;

3) analiza wykorzystania środków przydzielonych szkołom z budżetu Gminy;

4) analiza kont rozrachunkowych i ich uzgodnień z budżetem szkół;

5) sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań dla potrzeb urzędu;

6) elektroniczne sporządzanie przelewów bankowych;

7) opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu szkół;

8) opisywanie dochodów księgowych zgodnie z zakładowym planem kont i według klasyfikacji budżetowej;

9) sporządzanie zestawień w zakresie określonym przez kierującego wydziałem;

10) sporządzanie bilansów z wykonania budżetu szkół;

11) rozliczenie kwitariuszy przychodowych szkół;

12) rozliczanie uczniów objętych indywidualnymi umowami na dowożenie;

13) uzgadnianie stanów zapasów magazynowych stołówek szkolnych;

14) obsługa finansowa projektów unijnych;

15) właściwe przechowywanie i zabezpieczanie gotówki i innych walorów;

16) dokonywanie wypłat gotówkowych ze środków podjętych z rachunków bankowych na określone potrzeby lub wydatki bieżące;

17) odprowadzenie przyjętych sum do banku;

18) dokonywanie operacji gotówkowych na podstawie dowodów przychodowych i rozchodowych podpisanych przez osoby upoważnione (pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym oraz zatwierdzone do wypłaty).


5. Do zakresu zadań stanowiska ds. księgowości przedszkoli należy:

1) prowadzenie rachunkowości przedszkoli zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;

2) prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej przedszkoli zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o finansach publicznych;

3) analiza wykorzystania środków przydzielonych szkołom z budżetu Gminy;

4) analiza kont rozrachunkowych i ich uzgodnień z budżetem przedszkoli;

5) sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań dla potrzeb urzędu;

6) elektroniczne sporządzanie przelewów bankowych;

7) opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu przedszkoli;

8) opisywanie dochodów księgowych zgodnie z zakładowym planem kont i według klasyfikacji budżetowej;

9) sporządzanie zestawień w zakresie określonym przez kierującego wydziałem;

10) sporządzanie bilansów z wykonania budżetu przedszkoli;

11) rozliczenie kwitariuszy przychodowych przedszkoli;

12) uzgadnianie stanów zapasów magazynowych stołówek szkolnych;

13) obsługa finansowa projektów unijnych.

 

6. Do zakresu zadań stanowiska ds. kasy zapomogowo pożyczkowej pracowników oświaty należy prowadzenie Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej Pracowników Oświaty, w tym w szczególności:

 

a) - do 12 każdego miesiąca księgowanie przelewów z potrąceń,

b) - wprowadzanie wypłaconych pożyczek i chwilówek, ustalanie rat spłaty,

c) - sporządzanie list potrąceń i wprowadzanie zmian,

d) - 15-go każdego miesiąca wypłacanie pożyczek,

e) raz w miesiącu organizowanie posiedzeń Zarządu Kasy,

f) przyjmowanie wpłat do kasy,

g) dwa dni przed dniem miesiąca rozliczanie kasy na „0” wypłata-wpłata,

h) sporządzanie bilansu półrocznego i rocznego,

i) przygotowanie sprawozdania statystyczno – opisowego.

 

7. Do zakresu zadań stanowiska ds. funduszu socjalnego i ZUS pracowników oświaty należy:

1) obsługa funduszu socjalnego placówek oświatowych, w tym w szczególności:

a) współpraca z dyrektorami w celu prawidłowego wykorzystywania funduszu socjalnego (kontrola wydatkowania środków zgodnie z regulaminem danej placówki oświatowej i prawidłowości udokumentowania wniosków o świadczenie socjalne),

b) przygotowanie dokumentów do realizacji i ewentualne sporządzanie list i naliczanie podatku;

 

2) prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej funduszu socjalnego zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o rachunkowości;

3) prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami szkolnymi;

4) prowadzenie dokumentacji ZUS pracowników oświaty przy pomocy programu PŁATNIK;

5) obsługa funduszu mieszkaniowego pracowników oświaty wyodrębnionego z ZFŚS.

 

8. Do zakresu zadań stanowiska ds. świadczeń dla uczniów, dowozów i refundacji należy:

1) przygotowywanie danych i obsługa programu „Pomoc materialna dla uczniów”;

2) organizacja pomocy materialnej dla uczniów:

a) przyjmowanie, rozpatrywanie i weryfikacja wniosków o przyznanie stypendium szkolnego, zasiłku szkolnego i innej formy pomocy uczniom,

b) wydawanie postanowień o przekazaniu akt sprawy wg właściwości,

c) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie prowadzonych spraw,

d) przygotowanie akt postępowania odwołań kierowanych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy,

e) opracowywanie wniosków o dofinansowanie zadań ze środków budżetu państwa, organów administracji? z zakresu pomocy uczniom rządowej, funduszy celowych, jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów oraz ich rozliczanie,

f) sporządzanie informacji i analiz w zakresie udzielanej pomocy materialnej;

 

3) prowadzenie dokumentacji pracowników interwencyjnych, młodocianych, stażystów oraz odbywających przygotowanie zawodowe, w tym w szczególności:

a) kontrola i nadzór nad sporządzaniem wniosków o refundację wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych,

b) obsługa dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,

c) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracowników młodocianych (kompletowanie umów, sporządzanie list płac itp.);

 

4) prowadzenie ksiąg inwentarzowych sprzętu i wyposażenia Wydziału Edukacji;

5) realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej i obrony państwa dotyczącej Wydziału Edukacji;

6) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej opału (rozliczanie placówek oświatowych);

7) sporządzanie sprawozdań statystyczno-opisowych wg potrzeb;

8) organizacja dowozów uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Żnin, w szczególności:

 

a) ustalanie tras dowozów uczniów do placówek oświatowych Gminy Żnin,

b) nadzór nad dowozami uczniów (przydział tras opiekunom, ustalanie zastępstw),

c) przygotowanie dokumentacji przetargowej dotyczącej dowozów uczniów,

d) sporządzanie list imiennych na bilety miesięczne,

e) ścisła współpraca z przewoźnikami uczniów,

f) organizacja dodatkowych wyjazdów dla uczniów z placówek oświatowych,

g) sporządzanie indywidualnych umów na dowożenie uczniów, w przypadku braku możliwości zapewnienia opieki w autobusie lub braku kursowania autobusu na trasie, na której uczeń zamieszkuje.


BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 80, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146 , Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679 i Nr 134, poz. 777.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZB 121-2011.pdf (PDF, 93.67Kb) 2011-10-05 08:52:48 583
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Wacław Żychliński

Data wytworzenia:
22 sie 2011

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
05 paź 2011, godz. 08:48

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
05 paź 2011, godz. 08:52