Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

[ZB_085-2013] w sprawie powołania komisji do likwidacji składników majątku trwałego w Urzędzie Miejskim w Żninie

ZARZĄDZENIE Nr 85/2013

BURMISTRZA ŻNINA

z dnia 14 czerwca 2013 r.

 

w sprawie powołania komisji do likwidacji składników majątku trwałego w Urzędzie Miejskim w Żninie

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594)

zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się komisję stałą do likwidacji zużytych składników majątku trwałego zaewidencjonowanego w ewidencji ilościowo-wartościowej i ilościowej w Urzędzie Miejskim w Żninie spośród pracowników Urzędu Miejskiego w Żninie w składzie:

1) Szelągiewicz Stanisław – przewodniczący;

2) Nawrocki Antoni – członek;

3) Duch Michał – członek;

4) Maciejewska Teresa – członek.

§ 2. 1. Komisja w składzie co najmniej 3. osobowym dokonuje czynności związanych z likwidacją składników majątku trwałego nie nadających się do dalszej eksploatacji w trybie określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia z zastosowaniem właściwych przepisów prawa.

2. Do pełnienia nadzoru nad likwidowaniem składników majątku trwałego wyznacza się Sekretarza i Skarbnika Gminy Żnin.

§ 3. Traci moc zarządzenie nr 54/2008 z dnia 14 kwietnia 2008 r. w sprawie powołania komisji do likwidacji składników majątku trwałego w Urzędzie Miejskim w Żninie.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

 

UZASADNIENIE

Powołanie stałej komisji do likwidacji zużytych składników majątku trwałego ułatwi stały monitoring oraz analizę posiadanego majątku pod względem jego stanu technicznego oraz przydatności do dalszego użytkowania.

Wydanie nowego zarządzenia ma związek z przejściem pracownika będącego członkiem komisji tut. urzędu na emeryturę i koniecznością uzupełnienia składu komisji, a także z wejściem w życie w 2013 r. nowej ustawy o odpadach.

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski

 

 

Załącznik

do Zarządzenia Nr 85/2013

Burmistrza Żnina

z dnia 14 czerwca 2013 r.

 

Zasady i wytyczne dotyczące likwidacji środków trwałych w Urzędzie Miejskim w Żninie.

Likwidacja rzeczowych składników majątkowych nie nadających się do dalszej eksploatacji, znajdujących się na wyposażeniu Urzędu Miejskiego może nastąpić na zasadach niżej określonych:

  1. Likwidacji podlegają wycofane z eksploatacji rzeczowe składniki majątkowe, które utraciły swą wartość użytkową ze względu na:

-          całkowite lub w znacznym stopniu zużycie,

-          zniszczenie na skutek zdarzeń losowych,

-          nieopłacalność ekonomiczną ich naprawy

-          przestarzałość techniczną.

  1. Dla przeprowadzenia czynności likwidacyjnych Burmistrz powołuje Komisję Likwidacyjną w składzie co najmniej 3 osób. W skład komisji nie może wchodzić osoba odpowiedzialna za gospodarkę składnikami majątkowymi. W czynnościach likwidacyjnych bierze udział pracownik Wydziału Organizacyjnego i osoba prowadząca ewidencję majątku.

  2. Metody likwidacji składników majątku:

- zbędne lub zużyte składniki majątku mogą zostać sprzedane, oddane w najem lub dzierżawę lub nieodpłatnie przekazane w formie darowizny

- likwidacja zużytych całkowicie składników majątku dokonuje się poprzez sprzedaż na surowce wtórne, w miarę potrzeb komisja likwidacyjna dokonuje fizycznej likwidacji składników, a z wykonanych czynności sporządza protokół,

- Jeżeli zużyte składniki majątku ruchomego stanowią odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), są one unieszkodliwiane przez przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.

  1. Protokół likwidacyjny podpisują wszystkie osoby uczestniczące w czynnościach, a zatwierdza go Burmistrz .

  2. Protokół likwidacyjny sporządza się w 2 egzemplarzach:- oryginał protokołu otrzymuje Skarbnik Gminy a kopię Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.

  3. Protokół stanowi podstawę do wyksięgowania (rozchodowania) z ewidencji syntetyczno – analitycznej zlikwidowanych rzeczowych składników majątkowych.

  4. Odzyskane części z likwidacji rzeczowych składników majątkowych uznane jako przydatne użytkowo winny być zagospodarowane w sposób wskazany przez Burmistrza.

  5. Wniosek o likwidację środków trwałych i pozostałych środków trwałych składać mogą na piśmie do Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich kierownicy wydziałów Urzędu Miejskiego. Wnioski te, po dokonanej ocenie przydatności zostają przekazane do Komisji Likwidacyjnej

 

BURMISTRZ

Leszek Jakubowski


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ZB 085-2013.pdf (PDF, 59.80Kb) 2013-06-19 11:51:49 610
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Maciejewska

Data wytworzenia:
14 cze 2013

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
19 cze 2013, godz. 11:51

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
19 cze 2013, godz. 11:57