[ZB_047-2014] w sprawie ramowych procedur zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych
ZARZĄDZENIE Nr 47/2014
BURMISTRZA ŻNINA
z dnia 17 kwietnia 2014r.
w sprawie ramowych procedur zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 35 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Niniejsze zarządzenie dotyczy zamówień, dla których nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Pzp) Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.
2. Przy ustaleniu wartości zamówienia stosuje się zasady określone przepisami art. 32-35 ustawy Pzp.
3. Niedopuszczalne jest dzielenie zamówienia na części lub zaniżanie jego wartości w celu uniknięcia obowiązku stosowania przepisów ustawy Pzp.
§ 2.
Ramowe procedury zamówień publicznych uregulowano w następującym układzie:
I. Zamówienia zgodnie z art. 4 ust.8 ustawy Pzp:
1) zamówienia o wartości do 10.000 euro,
2) zamówienia o wartości od 10.000 euro do 30.000 euro.
II. Pozostałe zamówienia zgodnie z art. 4 ustawy Pzp.
III. Zamówienia zgodnie z art. 5 ustawy Pzp.
§ 3.
Do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 10.000 euro oraz pozostałych zamówień zgodnie z art. 4 ustawy, nie stosuje się postanowień niniejszego zarządzenia, z uwagi na ich specyfikę.
§ 4.
1. W Zamówieniach od 10.000 euro do 30.000 euro ogłoszenie do składnia ofert należy opublikować na stronie BIP Urzędu Miejskiego w zakładce Zamówienia publiczne do 30 000 euro. Wyznaczony pracownik sporządza na tę okoliczność protokół.
Wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
2. Protokół zawiera:
1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,
2) termin realizacji / wykonania zamówienia,
3) aktualną wartość przedmiotu zamówienia, oszacowaną na podstawie cen rynkowych bądź kosztorysu,
4) przeliczenie wartości zamówienia ze złotych na równowartość wyrażoną w euro, przy zastosowaniu średniego kursu złotego, ogłaszanego przez Prezesa Rady Ministrów na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy Pzp.
5) nazwę i adres wykonawców, do których skierowano zapytanie,
6) datę uzyskania informacji,
7) zestawienie ofert,
8) propozycję udzielenia zamówienia wybranemu wykonawcy.
3. W zamówieniach powyżej 10.000 euro zaproszenie powinno zawierać dane niezbędne do prawidłowego złożenia oferty (typu przedmiar robót, rysunki, szczegółowy opis itp.).
4. Udzielenie zamówienia możliwe jest w przypadku otrzymania, co najmniej jednej ważnej oferty.
5. Zamówienia udziela się wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę.
6. Udzielenie zamówienia zatwierdza Burmistrz.
7. Z wybranym wykonawcą przy zamówieniach na usługi i dostawy zawiera się umowę lub sporządza się zamówienie w formie pisemnej, natomiast na roboty budowlane – wyłącznie umowę.
8. a) W przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji konkretnemu wykonawcy, lub w przypadku wykonania zamówień w trybie awaryjnym nie ma zastosowania ust 1 niniejszego paragrafu. Uzasadnienie wyboru wykonawcy należy dołączyć do protokołu.
b) w przypadku uzasadnionym dopuszczalne jest rozeznanie rynku poprzez skierowania zapytania do 3 Wykonawców/Usługodawców/Dostawców.
9. Dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest u pracownika, który odpowiedzialny jest za jej realizację oraz archiwizację.
10. Każdy wydział, bądź samodzielne stanowisko, zobowiązane są do prowadzenia rejestrów zamówień publicznych,objętych niniejszym regulaminem. Wzór formularza rejestru stanowi załącznik nr 4 do regulaminu.
§ 5.
1. Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o których mowa w art. 5 ust.1, ustawy Pzp oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy .
2. Zamawiający nie może w celu uniknięcia procedur udzielania zamówień określonych ustawą łączyć innych zamówień z usługami, o których mowa w art.5 ust.1.
§ 6.
Obowiązkiem wyznaczonego pracownika odpowiedzialnego za przeprowadzenie postępowania jest bezstronne oraz staranne przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także jego właściwe i wyczerpujące dokumentowanie.
§ 7.
1. Odpowiedzialność oraz kontrola zgodności zapotrzebowań z budżetem Zamawiającego spoczywa na kierowniku Zamawiającego.
2. Faktura wystawiona przez wybranego wykonawcę za realizację zamówienia, na podstawie zlecenia lub umowy, zostaje przekazana do pracownika merytorycznego, w celu sprawdzenia zgodności ze zleceniem/umową.
§ 8.
1. Nadzór nad przestrzeganiem postanowień zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.
2. W sprawach nieuregulowanych zarządzeniem mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp, akty wykonawcze do ustawy Pzp, Kodeks cywilny oraz inne przepisy obowiązującego prawa.
3. Traci moc ZARZĄDZENIE Nr 6/2008 BURMISTRZA ŻNINA – KIEROWNIKA URZĘDU MIEJSKIEGO w ŻNINIE z dnia 28 lipca 2008r. w sprawie ramowych procedur zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 17.04.2014 r.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
U z a s a d n i e n i e
W związku z nowelizacją ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity (Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.) art. 4 pkt 8 polegającą na podniesieniu progu zastosowania procedur przewidzianych w Prawie zamówień publicznych z 14.000 euro do 30.000 euro, zaszła konieczność uwzględnienia zmian w zarządzeniu i regulaminie prac komisji.
W związku z nowelizacją ustawy Pzp podjęcie przedmiotowego zarządzenia jest w pełni uzasadnione.
BURMISTRZ
Leszek Jakubowski
Treśc zarządzenia wraz z załącznikami do pobrania poniżej.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
24 04 2014 12 32 15 ZB 047-2014.pdf (PDF, 101.09Kb) | 2014-04-24 12:32:15 | 502 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krystyna Gołaszewska Data wytworzenia:
17 kwi 2014
Osoba dodająca informacje
Michał Duch Data publikacji:
23 kwi 2014, godz. 09:30
Osoba aktualizująca informacje
Michał Duch Data aktualizacji:
24 kwi 2014, godz. 12:32