Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Żninie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

UCHWAŁA Nr XII/102/2011 RADY MIEJSKIEJ w ŻNINIE z dnia 26 października 2011 r. w sprawie określenia trybu powołania członków oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Żnin

UCHWAŁA Nr XII/102/2011

RADY MIEJSKIEJ w ŻNINIE




z dnia 26 października 2011 r.



w sprawie określenia trybu powołania członków oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Żnin

 

Na podstawie art. 18 u

st. 2, pkt.

15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z późn. zm.1) oraz art. 41g ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późn. zm.2)



uchwala się co następuje:



§ 1. Określa się tryb powołania członków oraz organizację i tryb działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Żnin, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Żnina.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCA RADY

Halina Rosiak

 

U z a s a d n i e n i e



Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późn. zm.) przewiduje możliwość powołania przez Burmistrza Żnina na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Żnin, będącej organem konsultacyjnym i opiniodawczym. Wniosek ze strony ww. organizacji wpłynął 21 września 2011 r.

Zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie organ stanowiący określi, w drodze uchwały, tryb powoływania członków oraz organizację i tryb działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Żnin, biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia reprezentatywności organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Projekt uchwały został skonsultowany z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
 

PRZEWODNICZĄCA RADY

Halina Rosiak

 

 

Załącznik

do uchwały Nr XII/102/2011

Rady Miejskiej w Żninie

z dnia 26 października 2011 r.

 

 

REGULAMIN RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO GMINY ŻNIN



§ 1. 1. Radę Działalności Pożytku Publicznego Gminy Żnin, zwaną dalej „Radą”, powołuje się Zarządzeniem Burmistrza Żnina.

2. Rada Pożytku składa się z:

1) od 2 do 3 przedstawicieli Rady Miejskiej w Żninie;

2) od 2 do 3 przedstawicieli Burmistrza Żnina;

3) od 5 do 7 przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzących działalność na terenie gminy Żnin, zwana dalej „ustawą”.

3. Przedstawicieli Rady Miejskiej w Żninie wskazuje Rada Miejska w Żninie, natomiast przedstawicieli Burmistrza Żnina wskazuje Burmistrz Żnina.

4. Przedstawiciele organizacji pozarządowych wybierani są przez osoby uprawnione do reprezentowania tych organizacji na zebraniu delegatów organizowanym przez Burmistrza Żnina.
 

§ 2. 1. Zebranie delegatów zwoływane jest co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania.

2. Zebranie prowadzi pracownik Urzędu Miejskiego w Żninie wyznaczony przez Burmistrza Żnina, który przewodniczy jego obradom do czasu wybrania Przewodniczącego zebrania.

§ 3. 1. Przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy do Rady w liczbie wskazanej w § 1 ust. 2 pkt. 3 są wybierani na zebraniu ogólnym delegatów, spośród obecnych na zebraniu reprezentantów, w głosowaniu tajnym (chyba, ze większość postanowi inaczej), zwykłą większością głosów.

2. Rada wybiera ze swojego grona, w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza. Odwołanie Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza Rady następuje w takim samym trybie, co ich powołanie.

§ 4. 1. Burmistrz Żnina powołuje zarządzeniem Radę w terminie 14 dni po otrzymaniu nazwisk przedstawicieli, mających wchodzić w jej skład.

2. Do zadań Rady należy w szczególności:

1) opiniowanie projektów strategii rozwoju gminy;

2) opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy, oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy;

3) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;

4) udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy;

5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.

6) Termin wyrażania opinii, o których mowa w ust. 2 wynosi 14 dni od dnia doręczenia dokumentów. Nieprzedstawienie opinii w terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

3. Kadencja Rady trwa dwa lata.

§ 5. 1. Rada obraduje na posiedzeniach, zwoływanych przez Przewodniczącego lub na wniosek co najmniej 1/3 członków Rady. Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Burmistrz Żnina. Informacje o planowanym posiedzeniu przekazywane są co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.

2. Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy w roku.

3. Posiedzeniami Rady kieruje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący, a w przypadku ich nieobecności osoba wyznaczona przez członków Rady, przy obecności co najmniej połowy członków Rady.

4. Z każdego posiedzenia Sekretarz sporządza protokół podpisywany przez prowadzącego obrady Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego.

5. Obsługę administracyjną Rady zapewnia Urząd Miejski w Żninie.

§ 6. 1. Decyzje Rady podejmowane są w formie uchwał, stanowisk, opinii, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady. W przypadku równego podziału głosów decyduje głos Przewodniczącego lub prowadzącego posiedzenie.

2. W razie niemożności osobistego udziału w posiedzeniu, członek Rady może wyrazić swoją opinię w formie pisemnej, która powinna być doręczona Przewodniczącemu przynajmniej na jeden dzień przed posiedzeniem.

3. Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący.

§ 7. 1. Członkowie Rady pełnią swoje funkcje społecznie i nie otrzymują za swoją pracę wynagrodzenia.

2. Członkowie są zobowiązani czynnie uczestniczyć w posiedzeniach Rady.

3. Uczestnictwo w posiedzeniu potwierdzane jest przez własnoręczny podpis na liście obecności, która stanowi załącznik do protokołu.

4. Każdy z członków Rady ma zapewniony dostęp do dokumentów w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Żninie.

§ 8. 1. Burmistrz Żnina odwołuje członka Rady (na podstawie Zarządzenia) przed upływem kadencji:

1)na jego wniosek;

2) w przypadku skazania członka Rady prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie;

3) z własnej inicjatywy w przypadku swoich przedstawicieli;

4) na wniosek Rady Miejskiej w Żninie w przypadku przedstawicieli Rady Miejskiej;

5) na wniosek co najmniej 10 organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy. Wniosek powinien zostać przyjęty bezwzględną większością głosów Rady.

6) jeżeli stał się trwale niezdolny do pełnienia obowiązków członka Rady z powodu choroby;

2. W razie śmierci lub odwołania członka Rady Burmistrz Żnina uzupełnia skład Rady na okres do końca kadencji w formie Zarządzenia.

§ 9. Członkowie Rady, przed rozpoczęciem działalności, są zobowiązani do złożenia pisemnego oświadczenia o niekaralności za przestępstwa umyślne.

 

PRZEWODNICZĄCA RADY

Halina Rosiak

 

 

1Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy ogłoszone zostały w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r., Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337. z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40 poz.230, Nr 106 poz.675, z 2011 r. Nr 21 poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149 poz. 887.

2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2011 r. Nr 112 poz. 654, Nr 149 poz. 887, Nr 205, poz.1211, Nr 208, poz.1241, Nr 209 poz.1244.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
URM XII-102-2011.pdf (PDF, 88.76Kb) 2011-11-03 08:10:15 549
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Emilia Ścibak

Data wytworzenia:
26 paź 2011

Osoba dodająca informacje

Michał Duch

Data publikacji:
03 lis 2011, godz. 07:49

Osoba aktualizująca informacje

Michał Duch

Data aktualizacji:
03 lis 2011, godz. 08:19