[1] Ogłoszenie o naborze na stanowisko podinspektora ds. wymiaru podatku, księgowości podatkowej i zwrotu podatku akcyzowego w Wydziale Budżetu i Gospodarki w Urzędzie Miejskim w Żninie
Ogłoszenie o wolnym urzędniczym stanowisku pracy
i o naborze do pracy na to stanowisko
Nr 1/2023
OR. 210.1.2023
BURMISTRZ ŻNINA
ul. 700-lecia 39
88-400 Żnin
ogłasza o istnieniu wolnego urzędniczego stanowiska pracy
Podinspektora ds. wymiaru podatku, księgowości podatkowej
i zwrotu podatku akcyzowego
w Wydziale Budżetu i Gospodarki w Urzędzie Miejskim w Żninie
Na podstawie art. 11 - 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
ogłaszam otwarty i konkurencyjny nabór do pracy
na wolne urzędnicze stanowisko pracy
Podinspektora ds. wymiaru podatku, księgowości podatkowej
i zwrotu podatku akcyzowego
w Wydziale Budżetu i Gospodarki
w Urzędzie Miejskim w Żninie
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Miejski w Żninie
ul. 700-lecia 39
88-400 Żnin
2. Określenie stanowiska urzędniczego:
1) podinspektor ds. wymiaru podatku, księgowości podatkowej i zwrotu podatku akcyzowego - pełny wymiar czasu pracy;
2) symbol stanowiska: wg. klasyfikacji zawodów i specjalności.
3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe:
Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
Kandydat(ka) do pracy:
-
jest obywatelem(ką) polskim(ą);
-
posiada wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane z zakresu ekonomii lub prawa lub uzupełnione co najmniej studiami zawodowymi z zakresu ekonomii, rachunkowości lub studiami podyplomowymi z rachunkowości lub finansów publicznych i podatków lokalnych;
-
posiada minimum 3-letni staż pracy;
-
posiada znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, wraz z przepisami wykonawczymi do tych ustaw, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu, Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis;
-
posiada umiejętność interpretacji wskazanych wyżej przepisów prawa oraz ich wykorzystania do wykonywania zadań;
-
ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
-
cieszy się nieposzlakowaną opinią;
-
nie był(a) skazany(a) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
-
posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku.
Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
-
predyspozycje osobowościowe:
-
samodzielność,
-
odpowiedzialność, rzetelność, dokładność i skrupulatność, systematyczność, umiejętność syntezy i analizy danych, umiejętność podejmowania decyzji oraz umiejętność negocjowania,
-
dobra organizacja pracy i umiejętność pracy w zespole oraz kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, a także umiejętność reprezentowania urzędu na zewnątrz,
-
umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy, komunikatywność oraz umiejętność zwięzłego i klarownego formułowania myśli w formie pisemnej i ustnej,
-
umiejętność działania w sytuacjach stresowych i odporność na stres,
-
inicjatywa, dyspozycyjność, kreatywność i zaangażowanie;
-
-
umiejętności i predyspozycje zawodowe:
-
-
umiejętność obsługi komputera w stopniu co najmniej dobrym: pakiet MS Office (Word, Excel i inne niezbędne programy związane z pracą na stanowisku),
-
doświadczenie w pracy w księgowości podatkowej lub w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych.
-
-
4. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.
Szczegółowe zadania i obowiązki na stanowisku:
-
prowadzenie księgowości podatkowej z tytułu podatku od środków transportowych, przygotowywanie projektów postanowień i projektów decyzji określających zaległość podatkową;
-
prowadzenie rejestru podatników podatku od środków transportowych – przyjmowanie i sprawdzanie poprawności deklaracji na podatek od środków transportowych od osób prawnych, od osób fizycznych i jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz sprawdzanie zgodności składanych deklaracji z wykazem zarejestrowanych pojazdów prowadzonym przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Żninie;
-
bieżąca weryfikacja zaległości podatkowych i prowadzenie czynności windykacyjnych, w szczególności wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych, wystawianie wezwań do zapłaty, przygotowywanie dokumentów celem wpisu zaległości podatkowych do hipoteki oraz uzyskania nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym;
-
dokonywanie przypisów, odpisów, korekt i zmian w podatku od środków transportowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
-
prowadzenie rejestrów:
-
przypisów i odpisów wymierzonego i deklarowanego podatku od środków transportowych,
-
odpisów umorzeń podatków,
-
odroczeń terminów płatności, rozłożenia płatności podatku na raty;
-
przygotowywanie projektów decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych, odroczenia terminu płatności podatku, odroczenia terminu płatności zaległości podatkowych oraz rozłożenia na raty płatności podatku od środków transportowych;
-
wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej, w tym pomocy de minimis oraz innych zaświadczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, gdy urzędowego potwierdzenia danych żąda wnioskodawca;
-
przygotowanie i przesłanie materiałów do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w przypadku odwołań od decyzji organu podatkowego;
-
sporządzanie projektów sprawozdań i opracowywanie danych o realizacji wykonania wpływów oraz udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia płatności podatku na raty;
-
terminowe prowadzenie wszelkich spraw związanych ze zwrotem rolnikom części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności:
-
przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego i sprawdzanie ich poprawności i zgodności w zakresie powierzchni użytków rolnych oraz innych danych w nich zawartych,
-
prowadzenie rejestru złożonych wniosków,
-
wyliczanie limitu rocznego oraz kwoty zwrotu podatku,
-
przygotowywanie projektów decyzji określających limit oraz kwotę zwrotu podatku,
-
przygotowywanie wykazu osób, którym zostanie przekazana kwota zwrotu podatku,
-
składanie w ustawowym terminie wniosków o dotację na zwrot rolnikom części podatku akcyzowego,
-
sporządzanie w ustawowym terminie okresowych i rocznych rozliczeń dotacji oraz sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji wypłat zwrotu podatku akcyzowego;
-
prowadzenie ewidencji przypisów i wpłat za dzierżawę stoisk na targowisku;
-
opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Żninie dotyczących podatków i opłat lokalnych;
5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
stanowisko urzędnicze z dostępem do internetu,
-
praca administracyjno-biurowa z obsługą urządzeń technicznych,
-
obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych.
6. Informacja z zakresu zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie:
Informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Żninie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.
7. Wskazanie wymaganych dokumentów:
-
odpis lub uwierzytelniona kserokopia dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
-
kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy i staż pracy (poświadczone przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem);
-
kserokopie dokumentów potwierdzających inne kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe i inne (poświadczone przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem);
-
oświadczenie kandydata(tki), że nie był(a) skazany(a) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe (lub zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego); oświadczenia o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych; oświadczenie o zdolności do wykonywania określonego zawodu;
-
curriculum vitae (życiorys) ze szczególnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
-
list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się o to stanowisko;
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
-
kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem) potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat/ka zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdzie się w gronie najlepszych kandydatów.
8. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Żninie
ul. 700-lecia 39, 88-400 Żnin w Sekretariacie Burmistrza pokój nr 26 (I piętro) lub przesyłać pocztą na adres urzędu j.w., w zaklejonej kopercie z dopiskiem na kopercie „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora ds. wymiaru podatku, księgowości podatkowej i zwrotu podatku akcyzowego w Wydziale Budżetu i Gospodarki w Urzędzie Miejskim w Żninie”. Termin składania dokumentów – 3 kwietnia 2023 r. do godz. 15.30 (włącznie). Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
ul. 700-lecia 39, 88-400 Żnin w Sekretariacie Burmistrza pokój nr 26 (I piętro) lub przesyłać pocztą na adres urzędu j.w., w zaklejonej kopercie z dopiskiem na kopercie „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora ds. wymiaru podatku, księgowości podatkowej i zwrotu podatku akcyzowego w Wydziale Budżetu i Gospodarki w Urzędzie Miejskim w Żninie”. Termin składania dokumentów – 3 kwietnia 2023 r. do godz. 15.30 (włącznie). Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne, w tym w szczególności kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, list motywacyjny, szczegółowe curriculum vitae (życiorys, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), inne dokumenty z danymi osobowymi, powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530), z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ”. Oświadczenie o powyższej treści może być także złożone oddzielnie z zaznaczeniem, że dotyczy wszystkich złożonych dokumentów związanych z procesem rekrutacji do pracy.
Oświadczenie o powyższej treści może być także złożone oddzielnie z zaznaczeniem, że dotyczy wszystkich złożonych dokumentów związanych z procesem rekrutacji do pracy.
Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu
513 679 539. Osobą wyznaczoną w urzędzie do kontaktu w tej sprawie jest Lidia Dudek – Dyrektor Wydziału Budżetu i Gospodarki
513 679 539. Osobą wyznaczoną w urzędzie do kontaktu w tej sprawie jest Lidia Dudek – Dyrektor Wydziału Budżetu i Gospodarki
Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do kolejnego etapu naboru o terminie egzaminu sprawdzającego (testu kwalifikacyjnego) i/lub rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni listownie lub w inny sposób powszechnego komunikowania się.
Druki stosownych oświadczeń do celów naboru, druk kwestionariusza osobowego oraz Regulamin naboru do pracy na stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Żninie zamieszczone są w załącznikach (pliki elektroniczne) do ogłoszenia.
Informacja końcowa o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Żninie (www.bip.gminaznin.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego przy
ul. 700-lecia 39 w Żninie.
ul. 700-lecia 39 w Żninie.
Żnin, dnia 22 marca 2023 r.
Podano do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Żninie w dniu 22 marca 2023 r.
ZATWIERDZAM
BURMISTRZ
BURMISTRZ
/-/ Robert Luchowski
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZKU 001-2013 (DOC, 354.50Kb) | 2023-03-22 15:37:50 | 6 | |
ZKU 001 2015 (DOC, 67.00Kb) | 2023-03-22 15:37:50 | 5 | |
ZKU 8 2017 (PDF, 1.29Mb) | 2023-03-22 15:37:50 | 6 | |
ZKU 011 2014 (DOC, 80.00Kb) | 2023-03-22 15:37:50 | 2 | |
kwestionariusz kandydata (DOC, 31.50Kb) | 2023-03-22 15:37:49 | 5 | |
Ogłoszenie o naborze podinspektor wym.podatkow księg.pod. akcyza (DOC, 98.00Kb) | 2023-03-22 15:37:49 | 7 | |
oswiadczenie o niekaralnosci (DOC, 55.00Kb) | 2023-03-22 15:37:49 | 3 | |
oswiadczenie o pelnej zdolnosci do czynnosci prawnych (DOC, 55.50Kb) | 2023-03-22 15:37:49 | 3 | |
oswiadczenie o zdolnosci do wykonywania okreslonego zawodu (DOC, 57.00Kb) | 2023-03-22 15:37:49 | 4 | |
oswiadczenie o zgodzie na przetwarzanie dnych osobowych (DOC, 57.50Kb) | 2023-03-22 15:37:49 | 3 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Wacław Żychliński Data wytworzenia:
22 mar 2023
Osoba dodająca informacje
Przemysław Matwiejczyk Data publikacji:
22 mar 2023, godz. 15:36
Osoba aktualizująca informacje
Przemysław Matwiejczyk Data aktualizacji:
22 mar 2023, godz. 15:37